Jak dokonać zmian w KRS elektronicznie?

Kancelaria prawna Szeffner » Blog » Działalność gospodarcza, spółki, umowy » Jak dokonać zmian w KRS elektronicznie?

elektroniczna zmiana w KRS

Aby dokonać zmian w KRS elektronicznie należy wejść na stronę internetową http://prs.ms.gov.pl, a następnie założyć konto użytkownika Portalu Rejestrów Sądowych, wybrać zakładkę „wnioski o zmianę”, a następnie wskazać podmiot, którego dotyczyć ma wpis. Po poprawnym wypełnieniu tych trzech kroków – zostaniemy przeniesieni do wniosku, który należy wypełnić.

Zmiany w KRS elektronicznie – jak uzupełnić wniosek?

Uzupełnienie wniosku odbywa się poprzez ujęcie odpowiednich informacji w następujących zakładkach:

  • nazwa wniosku (wypełniana automatycznie)
  • dane podmiotu (wypełniane automatycznie)
  • oświadczenie spółki 
  • wnioskodawca pełnomocnik
  •  sąd
  • zakres informacyjny objęty zmianą
  • załączniki

Wypełnienie sekcji „zakres informacyjny objęty zmianą” oraz „załączniki” wymaga największego zaangażowania osoby uzupełniającej wniosek.

Dokonanie zmian w KRS elektronicznie – jak złożyć wniosek?

Kiedy wniosek będzie poprawnie wypełniony – w panelu „nawigacja po dokumencie” pojawi się możliwość zarówno złożenia, jak i opłacenia wniosku. Wejście w zakładkę „podpisanie wniosku” – a dokładniej wybranie opcji „podpisz” – wiąże się z przekierowaniem na stronę umożliwiającą podpisanie dokumentu jedną z dwóch metod:

  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym
  • podpisem zaufanym

Pamiętajmy, że po podpisaniu wniosku nie mamy już możliwości jego edycji.

Radca prawny Katarzyna Szeffner
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Przez kilka lat pracowała na specjalistycznych stanowiskach w działach prawnych administracji państwowej. Aplikację radcowską odbyła przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W trakcie aplikacji współpracowała z kancelariami świadczącymi pomoc prawną na rzecz przedsiębiorców.

Ostatnio na blogu