Aby dokonać zmian w KRS elektronicznie należy wejść na stronę internetową http://prs.ms.gov.pl, a następnie założyć konto użytkownika Portalu Rejestrów Sądowych, wybrać zakładkę „wnioski o zmianę”, a następnie wskazać podmiot, którego dotyczyć ma wpis. Po poprawnym wypełnieniu tych trzech kroków – zostaniemy przeniesieni do wniosku, który należy wypełnić.
Zmiany w KRS elektronicznie – jak uzupełnić wniosek?
Uzupełnienie wniosku odbywa się poprzez ujęcie odpowiednich informacji w następujących zakładkach:
- nazwa wniosku (wypełniana automatycznie)
- dane podmiotu (wypełniane automatycznie)
- oświadczenie spółki
- wnioskodawca pełnomocnik
- sąd
- zakres informacyjny objęty zmianą
- załączniki
Wypełnienie sekcji „zakres informacyjny objęty zmianą” oraz „załączniki” wymaga największego zaangażowania osoby uzupełniającej wniosek.
Dokonanie zmian w KRS elektronicznie – jak złożyć wniosek?
Kiedy wniosek będzie poprawnie wypełniony – w panelu „nawigacja po dokumencie” pojawi się możliwość zarówno złożenia, jak i opłacenia wniosku. Wejście w zakładkę „podpisanie wniosku” – a dokładniej wybranie opcji „podpisz” – wiąże się z przekierowaniem na stronę umożliwiającą podpisanie dokumentu jedną z dwóch metod:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym
- podpisem zaufanym
Pamiętajmy, że po podpisaniu wniosku nie mamy już możliwości jego edycji.